Hrvatski znanstvenik doskočio rastu cijena goriva

Hrvatski znanstvenik doskočio rastu cijena goriva

25.03.2012.

"Vlasnici automobila uz relativno malu investiciju svojem starom vozilu mogu udahnuti novu snagu i voziti se, za sad istina tek na kraćim relacijama, za cijenu koja je gotovo zanemariva u odnosu na cijenu benzina", kaže atomski fizičar, prof. dr. sc. Ivica Orlić i otkriva kako se radi konverzija automobila. Atomski fizičar, prof. dr. sc. Ivica Orlić iz Punta na otoku Krku, atomski fizičar s bogatom svjetskom znanstvenom karijerom koji je široj Hrvatskoj javnosti postao poznat nakon što je svojom jedrilicom Fiu oplovio svijet unatrag posljednjih pet godina iznimno je aktivan na riječkom sveučilištu gdje trenutačno vodi laboratorij za elementnu mikroanalizu pri sveučilišnom Odjelu za fiziku. Tipične cutting edge tehnologije, kakve oduvijek intrigiraju i okupiraju ovog znanstvenika vezane su uz obnovljive izvore energije, ali i sva ostala tehnološka rješenja zelenog predznaka. Prije nekoliko dana Orlić je u društvu svojih suradnika i članova Udruge zelenih tehnologija Lea Vicića i Jakova Perišića predstavio "zelene" tehnologije i mogućnosti njihove konkretne primjene u uvjetima u kojima danas živimo.

Široj javnosti posebno bi interesantna mogla biti tehničko-tehnološka rješenja izrade odnosno transformacije automobila pogonjenih motorima s unutarnjim sagorijevanjem u elektromobile. "Ovo posljednje prilično je lako ostvarivo i ne toliko skupo, zapravo čak jeftino u odnosu na trenutačne cijene goriva i troškove vožnje automobila pogonjenih benzinskim ili dizel motorima", kaže za Novi list prof. dr. Orlić.

Idealno za male, starije automobile

Ovaj projekat mogao bi biti posebno interesantan vlasnicima manjih, starijih automobila koji su prešli mnogo kilometara, posebice onima na čijim je vozilima motor već u takvom stanju da ga se ne isplati popravljati. "Vlasnici automobila uz relativno malu investiciju svojem starom vozilu mogu udahnuti novu snagu i voziti se, za sad istina tek na kraćim relacijama, za cijenu koja je gotovo zanemariva u odnosu na cijenu benzina. Poznata nam je kompletna tehnologija izrade električnog automobila i plovila, znamo sve o cijenama pojedinih komponenti, pa smo sve koje interesira ideja izuzetno jeftinog, tihog i po okoliš izuzetno prihvatljivog načina transporta voljni i spremni uputiti u 'tajne' tog postupka", kaže znanstvenik.

Kako se radi sama konverzija automobila pojasnio je Jakov Perišić, riječki student treće godine elektrotehnike koji je najdublje zašao u spomenutu problematiku.

Zamjena motora

"Rješenja koja nudimo posebno su pogodna za manje automobile, primjerice kakav Twingo, Clio ili Punto. Zahvatom se iz automobila uklanja motor na unutarnje sagorijevanje i ugrađuje elektromotor, kontroler, punjač, pretvarač, litijske baterije i ostali dijelovi čija cijena, zajedno s troškom atestiranja vozila dosižu vrijednost od nekih 3.700 eura. Ova vrijednost podrazumijeva 10 kilovatni motor i baterije koje vozilu daju autonomiju od kojih 50 kilometara, dakle dovoljno za gradsku vožnju i svakodnevne odlaske do posla i natrag. Postoje rješenja koja daju veću snagu i širi radijus kretanja ali i veću cijenu pa se u našim nastojanjima mi ipak najviše koncentriramo upravo na ova prva, koja uz minimalne troškove vožnje, održavanja i konverzije zadovoljavaju svakodnevne potrebe većine građana, objasnio je Peršić.

Dosad je u Hrvatskoj uspješno izvedeno svega nekoliko konverzija automobila pogonjenih motorom s unutarnjim sagorijevanjem u elektromobile.


Izvor / prilog : danas.net.hr
  

IZDVOJILI SMO

Za odgovore o tome kako se dakle stvaraju centri izvrsnosti poput ovog, morali smo zagrepsti dublje i postaviti nekoliko ključnih pitanja tajniku koji o tome zna najbolje. Kaže za sebe da više voli raditi nego govoriti i da ga se ne može vidjeti na dodjelama medalja...
  

ZANIMLJIVOSTI

Ivan Krstić je prvi čovjek računalne sigurnosti u Apple-u, početkom stoljeća bio je član Saveza, a da je osobit i neponovljiv znali smo odmah...
Zagrebački računalni savez - Sva prava pridržana | Objave portala nije dozvoljeno prenositi bez prethodnog odobrenja Saveza.